TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

KEKADANG KITA LUPA ...

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Friday, October 30, 2009




Artikel ni ditujukan bersama lagu untuk semua ayah yang halal..ayah haram?..pi main jauh-jauh..

Rasanya ramai diantara kita menghadapi situasi begini..samada disedari atau tidak oleh kita..untuk memudahkan anda faham..lihat adegan ini

" Hello..Ayah ke tu ?..Anak bertanya pada ayahnya yang menjawab panggilan.

" Iyer..ko kat mana ni Ida? Tanya si ayah..

" Kat Kolej ni..mak ade?..panggil mak jab! Anak bertanya lagi..

" Ade..jab ".. Ayah hulurkan enfon Nokia 6210 pada emak yang menanti disebelah..

" Ha.. ada apa Ida? Mak pula bertanya..

" Ade hal sikitlah mak!! Mak apa kabar?..Anak rancak berbicara

" Sehat..ko pulak macam mana..belajar macam mana..kuih lebih raya yang mak kirim ari tu dah sampai? Mak mula membebel..

" Cam biasa jer ler..Dah abis pun.. Mak.. Ida ada hal ni nak cakap?..Anak meminta simpati.

" Hal apa pulak..? Emak bertanya dalam suspen..

" Duit yuran kolej Ida sangkut la mak..PTPTN tak tahu bila dapat?..Anak huraikan masalah..

" Ni kena tanya ayah ko ni.." Emak cuba mengelak sambil membantu..

" Ala..mak tolong cakapkan la..Dapat Ptptn nanti Ida ganti la balik..Seganla Ida mak..? Anak merayu..

" Oklah..nanti mak cuba.." Emak memberi harapan

" Eh mak..ari tu kan Ida pegi Sogo ada nampak..... Adegan seterusnya ini tidak penting kerana melibatkan hal ehwal ibu dan anak..

Kesimpulannya anak meneruskan chit chat dengan emaknya hampir 1 jam..

Apa yang anda dapat lihat dari adegan diatas..

Fikirkan ini

- Bayangkan apa perasaan ayah..bertanya kabar pun tidak..

- Nak adu masalah mesti pada emak..tidak pada ayah..kenape ye..

- Dengan mak boleh berborak panjang lebar..dengan ayah ..tak sampai 10 saat..

- Inilah nasib seorang ayah..







0 ULASAN Anda

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

IKLAN UNTUK ANDA..JADI tunggu pe ..

NUFNANG

Followers

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN