TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

TEKANAN PERASAAN Adaptasi dari Lawak kreatif

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Wednesday, October 21, 2009





Dalam kehidupan kita, pernah tak anda mengalami situasi seperti senarai dibawah yang kekadang ada masanya kita jadi malas nak beri jawapan tetapi hakikatnya kita terpaksa juga melayan..Kes-kes begini kita katakan sebagai tekanan perasaan..

1.
Anda baru ditimpa kemalangan akibat ditimba pokok..selama seminggu anda berada di Hospital akibat patah kaki, dan oleh kerana anda adalah orang yang agak terkenal dan dikenali, maka ramailah yang datang melawat ..mula-mula anda akan merasa seronok dan dihargai kerana dilawat..lama kelamaan anda pasti jemu dan mula bosan.. Kenapa pula?..
Sebabnya anda terpaksa menjawab soalan dan memberi jawapan yang sama setiap kali  ditanya seperti ini
" Macam mana ko boleh ditimpa pokok ni?

Pelawat yang pertama akan mendapat jawapan tentang hari kejadian dengan lebih lengkap..manakala pelawat yang kendian-kendian akan mendapat jawapan yang pendek dan ringkas yang menandakan anda dah penat ulang jawapan..

 Anda telah membantu teman anda kemalangan, lebih buruk lagi teman anda koma..oleh kerana anda adalah orang yang pertama membantu, jadi anda adalah orang yang perlu menceritakan segala peristiwa tersebut dari awal hingga akhir..Soalnya adakah versi dan jumlah patah perkataan yang sama akan diberikan oleh anda ataupun pada peringkat akhir sudah menjadi versi berlainan dengan mengurangkan jumlah patah perkataan..

Tips..
Jika anda menghadapi masalah seperti di atas atau seakan-akan sama dengannya..sila rakam percakapan anda terlebih dahulu..jika orang bertanya soalan yang sama..tekan ajer tape perakam..he..he..

2.
Pada satu Ahad,sedang anda berehat-berehat di ruang tamu..tiba-tiba jiran anda menyapa " Eh!! Tak kerja hari ni..?..

Sedang anda berpeluh-peluh kait kelapa ditepi rumah,tiba-tiba ada soalan bertanya " Sedang buat ape tu? kait kelape ker?..

Tips untuk anda..
Anda jawablah dengan jawapan mengarut untuk mengelak soalan mengarut seterusnya..

3.
Seterusnya perhatikan situasi ini..

Sedang Ayob menebas dibelakang rumah..tiba-tiba Ayob terjumpa seekor ular sawa cap kain batik gajah duduk sebesar tiang meter TNB dan lebih kurang 3 meter..Malamnya Ayob ceritakan penemuannya pada rakan baiknya si Abdullah Antong..esok pepagi Abdullah Antong ceritakan perihal Ayub kepada Sharifah Sofea makwenya ..
" You tau semalam Ayub jumpa Ular..isk..besar lori TNB you know..panjang dia cakap 15meter lebih kurang..ee..ngeri I..
Sharifah Sofea pun terus telefon rakan baiknya yang kebetulan adalah makwe Ayub iaitu Zarina AF18.." Eh!! Ina..I dapat tau Ayub terpijak ular sawa semalam  sebesar pejabat TNB ..sesak nafas jugak la Ayub nak lepaskan diri sebab ular tu panjang 20 meter lebih.." Ina yang terkejut terus telefon Ayub untuk pengesahan..

Apa yang anda dapat dari kisah Ayub ini..seperti juga nasi tambah..kita sebenarnya suka tambah-tambah cerita bagi nampak menarik dan real..betul tak ??

4.

- "Eh!! Kabarnya Mat peyek eksiden..koma sekarang ni dan berada di Hospital HUKM..tapi aku tak pastilah..ko tolong sahkan maklumat ni.." Lantang suara Jebon tanah dari telefon Din sekben panjang memberi maklumat dan arahan..
"Takpe..nanti aku telefon dan tanya sendiri dari Mat Peyek..apa hal nanti aku info ko !"...Din sekben panjang memberikan satu jawapan ringkas..

- " Aku rasa lah kalau ko nak cantik..ko tukar Spokrim kroom,pakai tayar nipis..cermin tintet skit, tambah LCD DVD copy skrin 18inci..enjin ko tukar interculer turbo..cat pulak ko cat 2k hijau pucuk pisang..gerenti gempak bro!! " Slamat datang memberikan cadangannya kepada Sudiro Suparjo menyebabkan Sudiro tersembab jatuh kelongkang..
Nak tahu kenapa Sudiro tersembab jatuh ke longkang..sebab..inilah kenderaan beliau..








2 ULASAN Anda

  1. +akufobia+ Says:
  2. haha.last tu sengal.

     
  3. biar sengal..asal jangan Tengal..sebab Tengal ni dia gatal seluruh bulu kaki terutama di terik mentari..

     

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

IKLAN UNTUK ANDA..JADI tunggu pe ..

NUFNANG

Followers

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN