TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

ADAKAH FACEBOOK SELAMAT ?

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Thursday, December 17, 2009




Semua orang tahu dan mengenali apa itu Facebook yang semakin hari semakin ramai peserta yang menyertainya. Tidak perlu diperkenalkan lagi semua sudah tahu fungsi Facebook yang telah membuka satu ruang untuk kita berkenalan dengan semua orang tidak kira apa bangsa, warna kulit, agama dan sebagainya . Tetapi didalam keghairahan kita menggunakan Facebook sedarkah kita tentang perkara -perkara ini ?..

 Adakah  Facebook selamat terutamanya apabila kita paparkan maklumat tentang diri , pekerjaan ,  pendidikan serta tempat tinggal dengan harapan kita akan mempunyai ramai kenalan atau kawan ? Samada maklumat tentang diri anda itu tipu atau tidak itu tidak menjadi isu utama, tetapi adakah kita sedar disebalik maklumat yang kita paparkan itu kita sebenarnya sedang dipantau oleh seseorang atau badan penyiasat yang sememangnya adalah musuh kita ?..


Sedarkah kita yang musuh itu sedang memerhatikan kita, mereka sedang mengumpul data-data penting tentang diri kita, dan hanya menunggu peluang yang baik untuk bertindak..

Walau apapun yang kita lakukan , kita seharusnya berwaspada dengan setiap perkara yang hendak dilaksanakan, tidak semua maklumat tentang diri kita boleh dikongsi bersama dan tidak semua manusia didalam dunia ini jujur dengan kita..

Ingatlah..




0 ULASAN Anda

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

NUFNANG

Your Electronic Warehouse - Save on select Bose® products
New Barnes & Noble Membership Program!
Gifts for Grads
nook-The Ultimate Gift for Mom
Discount Golf World - FREE Gift with the Purchase of Select Bridgestone and Precept Golf Balls

Followers

Gifts for Grads
Pre-Order 'The Short Second Life of Bree Tanner : An Eclipse Novella'
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN