TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

INSPIRASI FAIL DOWNLOAD "MESRA PENGGUNA"

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Monday, September 7, 2009



Jika kita rajin dan berminat, kita boleh menggunakan beberapa fail atau perisian yang boleh digunakan untuk memastikan Windows kita berada didalam tahap memuaskan.Kenali beberapa fail atau perisian yang biasa digunakan oleh Inspirasi TEAM..


1. Process Explorer.


Fail ini amat berguna untuk membolehkan kita melihat apakah yang sedang kita lakukan dan komputer anda lakukan, anda boleh semak kehadiran Virus menggunakan fungsi Process Explorer. Sekiranya berlaku Hanging, arahan ini juga boleh digunakan untuk mematikan fungsinya.. Lihat contoh dibawah..






Kita boleh mematikan arahan yang dikehendaki dengan klik kanan pada program yang sedang berlaku dan pilih arahan Kill Process..
























Klik sini untuk Download    PROCESS EXPLORER


2. Perisian @ Fail untuk mengubah lagu seperti convert dan sebagainya.


Sekiranya anda memang minat dalam bab pengubahsuaian lagu seperti nak buat ringstone, convert dan sebagainya anda boleh dapatkan Fail @perisian tersebut dengan klik 


Klik UBAHSUAI LAGU 


3. JIKA ANDA PERASAN, DIDALAM BLOG INI KAMI ADA menyediakan  LINK untuk mendapatkan banyak fail-fail atau perisian  yang boleh anda gunakan dalam "INSPIRASI DUNIA WEB - SOFTWARE YANG DIMALAYSIAKAN JADI PERISIAN ".. juga anda boleh klik dari sini FILEHIPPO


Sebenarnya banyak perisian-perisian menarik didalam Filehippo boleh anda guna, cuma pastikan tahap kegunaan anda dan jangan download banyak perisian yang fungsinya sama, nanti komputer anda jadi pening, akhir sekali cuba cari yang FREEWARE..kalau SHAREWARE..sekejab ajerlah anda boleh guna..


Selamat mencuba.

0 ULASAN Anda

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

NUFNANG

Your Electronic Warehouse - Save on select Bose® products
New Barnes & Noble Membership Program!
Gifts for Grads
nook-The Ultimate Gift for Mom
Discount Golf World - FREE Gift with the Purchase of Select Bridgestone and Precept Golf Balls

Followers

Gifts for Grads
Pre-Order 'The Short Second Life of Bree Tanner : An Eclipse Novella'
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN