TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

INSPIRASI Politik Rashitt TKO

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Thursday, September 10, 2009


ASSALAMUALAIKUM.. Sementara melayan atau terlayan dengan mengantuk kita lihat fakta bukan auta ini..

1. Ingatkan lepas SPR umumkan kejayaannya menyekat PRK di Kedah, SPR dah selamat, rupanya tak sempat BERFIKIR kena pula terlibat dengan PRK di Negeri Sembilan..Lepas ni kalau nak ada PRK lagi, kita boleh gunakan kaedah ini.. 





2. Jika sebelum ini PRK diadakan dikawasan PR, Speaker dan kita terpaksa menuggu kata putus dari SPR bila tarikh nak diadakan PRK, tapi bila berlaku kekosongan di kawasan parti utamanya BN, SPR pula kena tunggu suarat dari Speaker..kenapa ye..
3. Secara mudahnya BN dah pun mempunyai 5000 undi melalui undi Pos dan ini telah pun disahkan oleh SPR melalui ayat berikut " Mana ada kita paksa anggota mengundi parti mana,tak ada..tak ada..itu bukan kuasa kita, cuma kita dan merekapun tahu parti mana yang mereka pangkah semasa mengundi nanti, Tiada rahsia antara kita ,itu saja, jadi tuduhan pembangkang kurang tepatlah"..
4. Didalam Malaysiakini, walaupun cuba dipertahankan oleh Cammudin, geng kapla lembu tetap juga akan didakwa..Masalahnya..tetiba mereka tak dapat dikesan,sedangkan video bergambar terang lagi bersuluh ada dimana-mana, ataupun mereka sudah menukar wajah mereka...
5. Semasa pakatan pembangkang jadi pembangkang di Selangor, tidak pula ada kecoh-kecoh seperti sekarang ni, tapi bila PR dapat perintah, pembangkang BN jadi tak tentu hala..aik!! kata Demokrasi ?..
6. Jika anda imbas kembali, peristiwa 13 Mei bermula di Selangor, dan adakah ini cubaan yang cuba direncanakan oleh UMNO untuk mengulangi sejarah hitam negara dan PR bakal disalahkan?..Sepatutnya iniah peluang UMNO Selangor nak muhasabah diri dan mendekati jiwa rakyat, bukan membuat dibenci rakyat..
7. Jika kita perhatikan dan rajin buat kaji selidik,jawapan dan ulasan yang diberikan oleh pemimpin UMNO Selangor semuanya Auta, tidak ada satupun fakta..tak caya cuba rujuk..
8.  Kalau kita perhatikan tindakan Pewaris yang entah macam mana boleh muncul macam parti politik baru yang tiba-tiba menyokong HuduD dilaksanakan,tetapi daam masa yang sama mengeluarkan Banner Take Bear semasa demo kapla lembu tempoh hari..pelik bukan?..


9. Apakah bentuk kempen yang akan digunakan oleh BN di Bagan Pinang nanti..adakah sama seperti corak dan teknik kempen sebelum ni iaitu " Jalan rayo tu BN yang buek?..Bangunan pencako langit kek kelompo tu BN gak yang buek..Sekolah,masjid semua ey BN yang buek jang oi!! Mano ado Pas buat!!! Sudahlah jangan guna kempen jenis ini lagi..Tak Up To Date Langsung!!! Ubahlah pendekatan kita dah dalam zaman moden dah ni..
10.  Anda cuba tanya ada tak sesiapa tak kenal Samy vello,pasti jawapnya ramai yang kenal ..macam mana kita yang dah boring dengan dirinya,tambahan lagi orang MIC..tapi kalau dia tak buat macam ni,tidak lah dinamakan Samy velu..
11. Berbalik kepada kes Selangor dengan isu air, rupanya kerajaan tidak meretui dan bersetuju Selangor bagi air percuma..isk..isk..sedih betul..patutlah kerajaan sekarang mengamalkan sistem parti BN..Barang Naik, Biar Naik, Bagi Naik..kekadang rasa untung rakyat Singapura..
12. Ali Parlimen Rompin dilantik sebagai duta Amreka bukanlah satu isu yang besar untuk diperdebatkan, cuma menjadi kemuskilan "YANG MENGUNDI BELIAU SEBAGAI AHLI PARLIMEN ROMPIN PELAJAR DAN RAKYAT MALAYSIA DI AMREKA KER ATAU RAKYAT ROMPIN ?..Saya betul ker atau orang ramai yang betul..!!!
13. Kita rasa lega bila Cik Gani tahil sudi mendakwa geng kapla lembu, cuma timbul keraguan munasabah, takut esok dikonar,dilipat,dicekik tu-tup orang PR pulak yang kena dakwa..biasalah sekarang ni.orang mencuri lembu tidak kena tangkap, yang pergi repot lembu hilang itu yang ditangkap..

0 ULASAN Anda

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

IKLAN UNTUK ANDA..JADI tunggu pe ..

NUFNANG

Followers

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN