TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

CERITA DAN KISAH tahap enam

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Sunday, November 29, 2009








CERITA 1.


" Aku bengang betullah dengan Nik Khuzaini bin Hazlifah , pencapaian aku lebih baik dari dia dalam PMR lepas, tapi tup-tup dia dapat masuk MRSM..eee..bengang betul aku..


" Eleh..ape nak heran..bapak dia kan banyak kabel..tak lulus PMR pun dapat..


 " Aku ada kabel gak..pasal tak dapat..


" Ko ada kabel ape..bapak ko bukan terkenal pun..


" Ada..kabel TNB dengan kabel Telekom..kuat kabel tu..



   - Kerja pembersihan kabel dari najis burung sedang cermat dilakukan.


KISAH 2.


" Mak Dir ku sayang, dimana u taruk dan simpan penyapu lidi ..sudah puas beta mencari tidak jua ketemui..


" Cuba tengok belakang peti sejuk 18 pintu jenama Sony erikson tu..biasanya disitulah tempat penginapan beliau..


" Oh.. disini rupanya gerangan kamu berada..


" Kekanda ku Pandir, gerangan apakah mahu dibuat akan penyapu lidi itu ..


" Isk.. Kedai Motor Liow He Theng memaklumkan pada beta bahawa lidi rim motor kita telah patah wahai adinda, beta bercadang mahu membawa penyapu lidi ini untuk diganti pada lidi tersebut wahai Andih ku manje..


" Isk..sungguh bijak dan bersawang otak kekanda..

   - Penyapu lidi juga boleh digunakan untuk politik..


CERITA 3.


" UIH.. Laju sungguh Pok Jusoh ni..nak kemana tergesa-gesa ni..


" Mentol Kalimantan rumah aku terbakar la , nak pegi beli la ni, lagipun dah dekat malam ni..


" Oh iye ker.. pergi sorang ajer ke Pok Jusoh, tak bawak anak bini sekali?.


" Isk..ape gile nak bawak mereka..aku sorang dah ler..


" Oo..mesti Pok Jusoh ada skandal dengan seseorang ni..he..he..Ha..tengok beg pakaian pun tak bawak..?


" La..ape ko merepek ni  Mr. John, aku nak ke kedai letrik Meng-meng ajer la..bukan kemana pun..


" La..tadi Pok Jusoh cakap nak pegi beli kat Kalimantan..isk,,pening aku..pening..


KISAH 4.


" Aku rasa kita kena cari tempat lain la nak memikat ni..dah lama duduk sini sekor burung pun tak nampak..


" Aku pun rasa macam tu jugak, semenjak ada aktiviti pembalakan dikampung kita ni, makin payah nak tengok kelibat burung..asyik tengok burung sendiri pun bosan gak..


" Tul tu..aku setuju sangat..ko ada tempat ke yang banyak burung Firdaus bin Abdul Rahmen?


" Ada. aku terbaca nama tempat tu semalam kat surat kabo.aku pasti tempat tu banyak burung..


" Hah!! bijak pun ko..kat mana?


" Sungai BURUNG,  Selangor !!!!!!


CERITA 5.


" Hai.. KO cari ape tu Senak..sibuk menyoping sakan..


" Ubat gatal, ari tu kat area sini aku nampak..


" Oo..Zone ubat dah pindah kat depan tu, cuba cari kat sana..


" Iye ker..maklumlah lama dah tak kemari..Asyik pesan kat suami jer..


" Teruk ke penyakit gatal anak ko Senak ?..Tak bawa Klinik dulu ker?..


" Isk..bukan anak aku la..


" Abis tu siapa pulak?..engkau ?


" Laki aku, aku nak try sapu MOPIKOLAILA ni kat badan dia, biar hilang sikit gatal tu..geram aku ko tau..!!


KISAH 6.


" Eh..aku dengar rancangan Roda Impian nak diadakan semula? Ko tak nak cuba ker..


" Isk..mana aku layak nak jadi pengacara rancangan hebat tu..


" Ala..bukan pengacara..pembantu pengacara aku rasa ko boleh apa..sebab kalu dari Angle tepi ko memang seksi..sesuai tu..


" Entah la..ramai artis lain  yang dah pegi temuduga?..


" Aku dengar kabar ade jugak..bekas pembantu yang lame pun ade cuba gak?..


" Ha..Shariza Eja pun ada gak ker..?? kalau dia ada tak yah masuk la..lupakan..


" Pasal pulak..


" Mesti dia la dapat..sebab nama dia pun dah EJA..


Rempit jangan tak rempit..Sumpit jangan tak sumpit..


-EHSAN DARI





INSPIRASI JIWA KACAU
















0 ULASAN Anda

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

IKLAN UNTUK ANDA..JADI tunggu pe ..

NUFNANG

Followers

bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN