TIPS KOMPUTER

INSPIRASI KESIHATAN KOMPUTER

TIPS MASALAH BILA NAK JIMAT ANTI VIRUS

Hak Milik INSPIRASI TEKNIK LAWAK Friday, October 16, 2009


Jika anda mengikuti setiap artikel yang kami buat, kami akan mencadangkan anda menggunakan Anti Virus yang tulen dan oliginal..Kenapa ?..

1. Anti Virus ini lebih selamat ,kerana jika ambil Anti Virus yang "pinjam pakai sementara" boleh mendatangkan bahayer kepada komputer..Cuba anda bayangkan begini..Anda ada masalah tidak ada kenderaan, oleh kerana prihatin, saya bagi anda pinjam kereta saya selama seminggu,bawa dan pergilah kemana saja,selang seminggu anda datang semula pulangkan kereta tersebut dan berlalu begitu saja..Apakah perasaan anda jika dilakukan sedemikian?

Begitulah juga dengan pereka-pereka Anti Virus,mereka bertungkus lumus siang malam cipta perisian ini..sudahlah itu anda diberi peluang percuma untuk mencuba..tiba-tiba anda tidak jadi beli..Sedikit sebanyak mesti timbul perasaan marah kan..jadi mereka pun ciptalah satu teknik baru..Tak beli tak per..tapi jaga-jaga.. Kita kena ingat..kalau mereka boleh cipta Anti Virus,,pasti mereka boleh cipta Virus yang diaktifkan selepas tamat tempoh "pakai sementara"..
Itulah sebabnya kenapa komputer makin lama makin lembab..lembab..sampai andapun jadi sembab..

2. Anti Virus yang dipasarkan sekarang sudah murah dan mampu dimiliki..harganya pula tidak seperti zaman kami kenal komputer dulu..sudah banyak perbezaan..lagipun dengan memiliki anti virus tulen, anda sebenarnya sudah berjimat dalam diam..Tengok contoh perkiraan ini..

" Katakan  Puan Kapeseki membeli Anti Virus tulen dengan Nilai RM100 untuk tempoh selama setahun..manakala teman baiknya Puan Avigi tidak perlu mengeluarkan modal sehingga RM100pun  kerana beliau lebih berminat dengan cara Format yang biasanya sekali format RM40.
Selang 3 bulan selepas itu..Komputer Puan Abigi diserang Virus,,perlu diformat lagi..RM40 lagikan..begitulah seterusnya sehingga tamat tempoh setahun, komputer Puan Avigi telah diformat 5 kali..Anda kiralah sendiri berapa modal yang dikeluarkan oleh Puan Avigi selama setahun.."

Itulah contoh modal yang terpaksa kita keluarkan apabila komputer diserang virus..itu belum lagi nak dikira kehilangan dan kerosakan dokumen penting anda..

Mahu beli Anti Virus dengan harga murah dan jimat ?..kami boleh ajarkan..Tektik ini sesuai untuk pelajar-pelajar dan mereka-mereka yang perlu jimat dan mahu murah sahaja..he..he..
Tapi ada syarat..
Syaratnya anda mesti mempunyai rakan atau kawan yang boleh dipercayai..ingat!! BOLEH DIPERCAYAI!!
Buat begini sajer..

" Kebanyakkan Anti Virus sekarang memberi kelebihan untuk pembelinya kepada 3 pengguna ..lihat contoh Anti Virus Kaspersky dan  Trend Micro dibawah..


Untuk jimat dan murah anda kongsi beli Anti Virus ini yang harganya jika mengikut pasaran RM99.00 satu..Jimat dan murah kan!! Tapi pilihkan kawan-kawan yang boleh dibawa ketepi ketengah..jangan kongsi dengan kawan makan kawan..nanti tak pasal-pasal kena lawan..

Selamat Mencuba

9 ULASAN Anda

  1. Unknown Says:
  2. baik beli apple@beli computer biasa?apple susah nak kena serang viruskan?anti virus terbaik yang ada kat pasaran?

     
  3. Tak jugak..kami ada juga terima pc apple dijangkiti virus..Asal yang ori..isyallah selamat..tapi kena rajin update ler..

     
  4. cybernetic88 Says:
  5. yup sentiasa update av la. lagi stu amik precaution. pkai la portable av. kasi block autorun pndrive. xmau kene virus. pkai linux.

     
  6. kami sokong..

     
  7. Unknown Says:
  8. portable AV macam mana ek?

     
  9. leh ambik sini bro..Org kita gak buat ni..hebat kan
    http://www.softpedia.com/get/PORTABLE-SOFTWARE/Antivirus---Antispyware/Windows-Portable-Applications-Portable-Antivirus.shtml

     
  10. Unknown Says:
  11. oo.terima kasih.portable ni untuk pendrive.AV biasa untuk apa?(maaf banyak tanya,baru belajar.keke.)

     
  12. Portable Av maksudnya perisian secara guna terus..tak perlu install..lagi banyak tanya lagi ceria..itu tujuan kami..
    makasih..

     
  13. Unknown Says:
  14. aa.ye ke?terima kasih kerana membantu.jasa mu dikenang.keke.

     

Post a Comment

INSPIRASI ANDA

NUFNANG

Your Electronic Warehouse - Save on select Bose® products
New Barnes & Noble Membership Program!
Gifts for Grads
nook-The Ultimate Gift for Mom
Discount Golf World - FREE Gift with the Purchase of Select Bridgestone and Precept Golf Balls

Followers

Gifts for Grads
Pre-Order 'The Short Second Life of Bree Tanner : An Eclipse Novella'
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark
bookmark

LIVE PARLIMEN